03.01.2013 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.4 pentru programele Dante-A si DANTE-C adaptata la modificarile legislative in vigoare la aceasta data – cuprinde TVA la incasare.
Alte modificari:
- Emitere Facturi – la Clienti au fost introduse: Punct de lucru si Capital social.
- Salarii – la Personal s-a adaugat exportul in Excel.
- Declaratii fiscale – Declaratiile 100 si 390 – export in format .xml
09.01.2012 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.3 pentru programele Dante-A si DANTE-C adaptata la modificarile legislative in vigoare la aceasta data.
In plus, in programul de facturare se poate obtine factura in format EXCEL permitand utilizatorilor prelucrari ulterioare ale formatului facturii.
16.02.2011 - DANTE-C - Se poate obtine declaratia 112 cu datele din programul de SALARII.
Se pot exporta datele in D112.pdf al ANAF unde se pot adauga: impozit filiale, persoane fara contract de munca, orice alte cazuri.
11.02.2011 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.2.0.2 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse modificari in Declaratii fiscale: modificare D100, D300 si realizare D112 cu fisier XML.
31.01.2011 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.2.0.1 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse modificari in Salarii: calculul salariilor si a taxelor aferente conform prevederilor Ord. 117/2010.
14.01.2011 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.2.0.0 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse modificari in Salarii: posibilitatea inregistrarii persoanelor aflate in somaj tehnic si a orelor fara plata.
11.01.2010 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.1 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
Noutati versiunea 4.1.0.0:
A) Contabilitate pentru Dante A / Dante C
1) Conform modificarilor legislative incepand cu anul 2010 se vor raporta distinct serviciile intracomunitare primite sau prestate.
Codul Fiscal 2010
Art. 1564: Declaratia recapitulativa
(1)Orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 1531 trebuie sa intocmeasca si sa depuna la organele fiscale competente, pâna la data de 15 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice, o declaratie recapitulativa in care mentioneaza:
…………………..
c)prestarile de servicii prevazute la art. 133 alin. (2) efectuate in beneficiul unor persoane impozabile nestabilite in România, dar stabilite in Comunitate, altele decât cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile, pentru care exigibilitatea de taxa a luat nastere in luna calendaristica respectiva;
……..
e)achizitiile de servicii prevazute la art. 133 alin. (2), efectuate de persoane impozabile din România care au obligatia platii taxei conform art. 150 alin. (2), pentru care exigibilitatea de taxa a luat nastere in luna calendaristica respectiva, de la persoane impozabile nestabilite in România, dar stabilite in Comunitate.
……
(3)Declaratia recapitulativa cuprinde urmatoarele informatii:
………
f)pentru livrarile intracomunitare de bunuri scutite de TVA conform art. 143 alin. (2) lit. a) si pentru prestarile de servicii prevazute la art. 133 alin. (2), altele decât cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile, valoarea totala a livrarilor/prestarilor pe fiecare client in parte;
…….
j)pentru achizitiile de servicii prevazute la art. 133 alin. (2), altele decât cele scutite de TVA, valoarea totala a acestora pe fiecare prestator in parte;
Pentru realizarea acestor declaratii s-a modificat modul de inregistrare a facturilor intracomunitare - emise si primite. Intreaga suma inregistrata in conturile contabile este scrisa pe randul de “Bunuri”. Daca o parte din ea reprezinta servicii, atunci suma respectiva se scade manual din randul “Bunuri” si se scrie in randul “Servicii”.
Aceasta impartire in bunuri si servicii a fost realizata la urmatoarele tipuri de facturi:
Facturi emise
Tip jurnal – Scutite cu drept de deducere
Categorie – Intracomunitare cf. art. 143 alin. a si d
Facturi primite
Tip jurnal –
|
Cumparari intracomunitare impozabile
Cumparari intracomunitare triunghiulare
Cumparari intracomunitare avansuri
Regularizari intracomunitare
|
Declaratia 390 pentru servicii intracomunitare va fi realizata dupa postarea acesteia pe site-ul ANAF.
Jurnalele si Decontul de TVA raman nemodificate.
2) La “CONTABIL – EXTRACONTABIL” listele:
“Debite”, “Credite”, “Client si Furnizor” au fost modificate prin adaugarea denumirii partenerului.
3) Reamintim ca au fost deja modificate “Extrasele de cont” de la “Situatii bilant” in conformitate cu Ordinul 2861/2009.
B) Declaratii fiscale pentru Dante C
1) Recalcularea raportarilor unei luni:
Daca dupa calculul initial al unei luni doriti recalcularea acesteia, puteti selecta numai declaratiile pe care le recalculati.
2) In cazul firmelor fara salariati care doresc sa calculeze declaratiile fiscale cu DANTE trebuie executate urmatoarele operatiuni:
Luna noua / Configurare
Declaratia 100 – se debifeaza campul “Impozit salarii”
Declaratia 102 – se debifeaza toate campurile
Raportari salarii – se debifeaza toate campurile
Apoi se calculeaza restul declaratiilor si OP-urile de plata.
14.07.2009 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.0.0.5 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse modificari la Declaratiile fiscale:
- DECLARATIA 100 pentru includerea “Impozitului minim” conform O.P.A.N.A.F. nr. 1290/26.06.2009.
- DECLARATIA 102 – obligatiile fiscale din aceasta declaratie au trei randuri: “Datorata”, “Deductibila” si “De plata”.
19.01.2009 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 4.0 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse toate adaptarile aferente modificarilor legislative pentru care au fost publicate normele de aplicare pana la 01.01.2009.
Contractul de abonament pentru actualizarile legislative ale programelor se incheie la cererea clientului, pentru fiecare serie de program in parte.
Pentru anul 2009 preturile abonamentelor sunt:
- DANTE – A
- DANTE – C (monopost si retea)
|
150 lei, inclusiv TVA
420 lei, inclusiv TVA
|
Contractul se incheie cu clientii care au achizitionat versiunea 3.9 a programelor.
Clientii care au versiuni anterioare vor plati urmatoarele diferentele pana la versiunea 4.0: DANTE – A: 225 lei si DANTE – C: 630 lei.
Plata pentru anul 2009 se face integral la incheierea contractului de abonament.
Clientii care incheie contractul pe anul 2009 pana la data de 31 marie 2009 beneficiaza de o reducere de 10%.
15.01.2008 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 3.9 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse toate adaptarile aferente modificarilor legislative pentru care au fost publicate normele de aplicare pana la 01.01.2008.
Contractul de abonament pentru actualizarile legislative ale programelor se incheie la cererea clientului, pentru fiecare serie de program in parte.
Pentru anul 2008 preturile abonamentelor sunt:
- DANTE – A
- DANTE – C (monopost si retea)
|
150 lei, inclusiv TVA
420 lei, inclusiv TVA
|
Contractul se incheie cu clientii care au achizitionat versiunea 3.8 a programelor.
Clientii care au versiuni anterioare vor plati urmatoarele diferentele pana la versiunea 3.8: DANTE – A: 180 lei si DANTE – C: 225 lei.
Plata pentru anul 2008 se face integral la incheierea contractului de abonament.
Clientii care incheie contractul pe anul 2008 pana la data de 31 marie 2008 beneficiaza de o reducere de 10%.
15.01.2008 - Am realizat doua noi programe – DECONT si TRANSFER DATE.
Acestea pot fi achizitionate la preturile si in conditiile din oferta valabila de la 01.01.2008.
DECONT - destinat incarcarii si gestionarii deconturilor de cheltuieli (in lei). Programul functioneaza numai impreuna cu DANTE-A sau DANTE-C. mai multe detalii
TRANSFER DATE - pentru reunirea datelor unei firme, daca aceste date au fost incarcate pe caclulatoare diferite, nelegate in retea. Programul functioneaza numai impreuna cu DANTE - C. mai multe detalii
12.07.2007 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 3.8 pentru programele Dante-A si DANTE-C (D300 si D394).
In aceasta versiune sunt cuprinse toate adaptarile aferente modificarilor legislative pentru care au fost publicate normele de aplicare pana la 30.06.2007.
Incepand cu semestrul 2/2007 clientii care au mai mult de 12 luni de la data achizitionarii programului pot incheia contracte de abonament care asigura toate actualizarile programelor realizate in perioada de valabilitate a contractului.
Contractul de abonament se incheie la cererea clientului, pentru fiecare serie de program in parte.
Pentru sem. 2/2007 preturile abonamentelor sunt:
- DANTE – A
- DANTE – C (monopost si retea)
|
120 lei, inclusiv TVA
170 lei, inclusiv TVA
|
Contractul se incheie cu clientii care au achizitionat versiunea 3.7 a programelor.
Clientii care au versiuni anterioare vor plati si diferentele pana la versiunea curenta.
Preturile versiunilor anterioare sunt:
|
actualizarea la versiunea 3.7 170 lei, inclusiv TVA
actualizarea la versiunea 3.5 170 lei, inclusiv TVA
actualizarea la versiunea 3.6 100 lei, inclusiv TVA
actualizarea la versiunea 3.7 270 lei, inclusiv TVA
|
Plata pentru semestrul 2/2007 se face integral la incheierea abonamentului.
in lipsa contractului de abonament pentru sem.2/2007 preturile actualizarilor la versiunea 3.8 sunt 180 lei, respectiv 225 lei.
06.02.2007 - Incepand cu aceasta data este disponibila versiunea 3.7 pentru programele Dante-A si DANTE-C.
In aceasta versiune sunt cuprinse toate adaptarile aferente modificarilor legislative pentru care au fost publicate normele de aplicare in cursul lunii ianuarie 2007.
Pentru clientii care au versiunea 3.6 la DANTE-C (monopost si retea locala) costurile sunt de 170 (unasutasaptezeci) lei pentru adaptarile aferente Codulul Fiscal si 100 (unasuta) lei pentru adaptarile aferente legislatiei salariale, in total 270 lei.
Pentru clientii care au versiunile 3.4 sau 3.5 ale programului DANTE-A costul este de 170 (unasutasaptezeci) lei.
Clientii care au versiuni anterioare vor plati si diferentele pana la versiunea curenta.
Clientii care, pana la data de 06.02.2007, au mai putin de 12 luni de la data achizitiei programului, vor prelua gratuit adaptarile.
Va rugam sa veniti cu un CD blank si o copie a contractului incheiat la achizitionarea programului.
28.12.2006 - Adaptari lunare ale programelor noastre
In primul semestru al anului 2007 ne asteptam la modificari legislative ample. Vom realiza lunar versiuni de programe cuprinzand modificarile pentru care au fost publicate normele de aplicare in cursul lunii respective.
Incepand cu semestrul al II lea al anului 2007 asistenta la utilizarea programelor si versiunile actualizate la legislatie se vor asigura, dupa perioada de gratuitate, in baza unor abonamente anuale.
28.12.2006 - Adaptari la L.399/2006 si la O.91/2006.
Programul Dante-C este acum adaptat la L.399/2006 si la O.91/2006, cu RAPORTARI CAS versiunea 6.04 si RAPORTARI CASS versiunea 1.3.0.14.
Costul adaptarilor este de 100 (unasuta) lei.
Clientii care au mai putin de 12 luni de la data achizitiei programului vor prelua gratuit adaptarile.
Va rugam sa veniti cu un CD blank si o copie a contractului incheiat la achizitionarea programului.
07.12.2006 - Liste si rapoarte din program sub forma unui fisier PDF:
Toate listele si rapoartele programelor DANTE A si DANTE C pot fi obtinute sub forma unor fisiere PDF. Fisierele obtinute pot fi transmise si citite/listate, prin e-mail sau pe suport magnetic, catre locatii unde nu sunt instalate programele DANTE. Aceste fisiere se pot citi/lista cu Acrobat Reader, un produs gratuit care este utilizat si in programele Ministerului Finantelor.
Pentru aceasta operatie este necesar sa se instaleze o “imprimanta virtuala” care nu este asociata cu o imprimanta fizica atasata calculatorului sau retelei de calculatoare.
Instalarea imprimantei virtuale se face la fel ca instalarea oricarei imprimante in sistemul WINDOWS.
Driver-ul de imprimanta se poate optine de la: http://www.pdf995.com/download.html.
Se poate opta pentru varianta gratuita (in care caz pe ecran apare banner-ul de publicitate al sponsorului) sau se poate achizitiona produsul contra cost.
Fisierele ce se vor download-a in folder-ul WINDOWS sunt:
- ps2pdf995.exe (5.0Mb) - un program de conversie postscript in format pdf
- pdf995s.exe (2.1Mb) - driver-ul de imprimanta virtuala PDF (imprimanta se va regasi in Start / Control Panel / Printers and Faxes cu denumirea de PDF995)
Dupa instalarea programelor in ordinea de mai sus imprimanta virtuala este in stare de functionare.
Din orice aplicatie, la lansarea comenzii PRINT, se va selecta imprimanta virtuala PDF995, rezultatul fiind obtinerea unui fisier in format PDF pentru care denumirea si calea se vor completa de catre utilizator.
01.08.2006 - O.P. Buget
Utilizatorii modulului DECLARATII FISCALE sunt rugati insistent sa verifice datele din optiunile:
- LUNA NOUA - CONFIGURARE
- DATE FIRMA - DEFINIRE DECLARATII
Au fost cateva firme care au facut platile obligatiilor la bugetul consolidat al statului in numele firmei DANTE (la trezoreria si cu codul fiscal al acestei firmei).
Daca in urma verificarii O.P. de buget din 2006, emise cu programul DANTE, constatati ca la codul fiscal al beneficiarului este scris 5989 si/sau la banca beneficiarului este Trezoreria sector 2 (desi firma dvs. nu este in sectorul 2) va rugam sa ne contactati de urgenta.
20.07.2006 - Modificari raportare CAS
NOU! Incepand cu raportarea aferenta lunii iunie 2006 se modifica structurile anexelor a11, a12 si a14 privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, in scopul introducerii modificarilor aduse de Legea 95/2006 art. 260 alin. 3 privind reforma in sanatate.
Art 260 alin. 3 din Legea 95/2006 prevede:
Contributiile pentru persoanele care se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca acordat in urma unui accident de munca sau boli profesionale prevazute la art. 213 alin. 2 litera b, se stabilesc prin aplicarea cotei de 6.5% asupra indemnizatiei pentru incapacitate de munca datorat unui accident de munca sau boli profesionale, respectiv asupra indemnizatiei de somaj.
01.07.2006 - Versiunea 3.5
- Contabilitate:
- Listele destinate tertilor (balanta de verificare contabila, registrul – jurnal, registrul de casa) contin datele de identificare solicitate de Ordinul 1850/2004.
- Salarii:
- Listele destinate tertilor (statul de plata, centralizatorul salariilor) contin datele de identificare solicitate de Ordinul 1850/2004.
- Calculul contributiei de CASS 6,5 in cazul indemnizatiilor pentru accidente de munca si boli profesionale conform Legii 95/2006, art. 260, alin. 1, lit. b:
Art. 260
(1) Contributia datorata pentru persoanele prevazute la art. 213 se suporta dupa cum urmeaza:
...
b) de catre bugetul asigurarilor sociale de stat, pentru persoanele prevazute la art. 213 alin. (2) lit. b);
Art. 213
(2)Sunt asigurate persoanele aflate in una dintre urmatoarele situatii, pe durata acesteia, cu plata contributiei din alte surse, in conditiile prezentei legi:
...
b) se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, acordat in urma unui accident de munca sau a unei boli profesionale;
- Declaratii fiscale:
- Acest modul reuneste toate declaratiile pe care firma trebuie sa le realizeze uzual catre autoritati, inclusiv ordinele de plata bugetare aferente obligatiilor continute de declaratii.
- S-a modificat declaratia catre CNPAS conform Legii 95/2006, art. 260, alin. 1, lit. b.
20.02.2006 - Versiunea 3.4
- Salarii:
- Concediul de odihna – la inceputul anului se inscriu zilele de C.O. pentru anul in curs. Se inregistreaza in fiecare luna zilele de C.O. efectuate. Programul tine evidenta zilelor ramase neefectuate.
- Raportari:
- S-au modificat raportarile pentru CAS si SOMAJ.
- S-au realizat raportarile pentru CASS si ITM.
- A fost modificata declaratia 100 prin adaugarea FNUASS 0,75%.
- Contabilitate:
- A fost adaptat planul de conturi conform OMF 1752/2005.
- S-a creat posibilitatea inregistrarii facturilor cu taxare inversa sau a celor pentru autofacturare (o factura de vanzare cumparare poate fi inregistrata atat in jurnalul de vanzari, cat si in cel de cumparari). Idem pentru facturile de cumparare.
17.02.2005 - Versiunea 3.3
- Salarii:
- CASS - 6,5% – crestere copil pâna la 2 ani. Se aplica procentul la DOUA salarii minime pe economie conform L 583/15.12.2004 din M.O. 1228/2004.
- TAXE - toate taxele care se calculeaza la fondul de salarii (TAXE FIRMA) se declara separat pentru fiecare firma.
Taxele pe persoana se declara o singura data si sunt valabile pentru toate firmele.
- IMPOZIT - La optiunea „Date salarii” este evidentiat si procentul unic de impozitare a salariilor.
- SUME DEDUCTIBILE - La optiunea „Pontaj” au fost adaugate „Sume deductibile”.
- LEGEA 346/2002 - Indemnizatiile prevazute de L346/2002, cu modificarile si completarile ulterioare sunt prevazute in noua forma a raportarii anexelor conform Legii 19/2000, modificare prevazuta in Ordinul 46/2005 publicat in M.O. 138/15.02.2005.
01.08.2004 - Versiunea 3.2
- Contabilitate:
- Fisierul FIRMA: CONT – 24 caractere; C.U.I. – 15 caractere; Atribut fiscal – 2 caractere.
- Fisierul PARTENERI: CONT – 24 caractere; C.U.I. de 15 caractere; Atribut fiscal – 2 caractere; Nr.Reg.Com. – 15 caractere.
- Facturare:
- Sablon - se poate lista orice sablon, cu toate setarile sale.
- Cumparator – câmpuri noi: atribut fiscal, Reg.Com.
- Factura personalizata.
- Declarare serii facturi (marja de serii trebuie sa fie unica pe un calculator).
- Salarii:
- CASS 6,5% – crestere copil pâna la 2 ani. Se aplica procentul la UN salariu minim pe economie conform O.G. 93/26.08.2004 din M.O. 798/2004.
- SOMAJ 1%
- zile suspendare;
- angajare / plecare in timpul lunii;
- modificare raportare SOMAJ.
01.01.2004 - Versiunea 3.1
- Salarii:
- Optiunea „SALARII” din cadrul modulului „CONTABILITATE” a fost imbunatatita si transformata intr-un modul separat.
|